معایب سرخ کن بدون روغن

آیا میدانید معایب سرخ کن بدون روغن چیست؟ در رابطه با عملکرد سرخ کن ها اطلاعاتی دارید؟ می دانید بهترین سرخ کن های بازار را از چه مرکزی می توان تهیه کرد؟ بابان کالا قدرتمندترین شرکت تامین کننده دستگاه های الکتریکی خانگی است. این مجموعه قدرت بسیار زیادی در بازار دارد و شهرت آن به سبب ارائه خدمات مفید است. این مجموعه در ادامه توضیحات کامل تری ارائه می دهد.

ویژگی های سرخ کن بدون روعن

پیشرفت تکنولوژی باعث مدرن تر شدن ساختار آشپزخانه های لوکس امروز نیز می شود. با روی کار آمدن تجهیزات و دستگاه های الکتریکی پیشرفته در آشپزخانه می توان آشپزی، شستشو، نظافت و دیگر فعالیت‌ها را به راحتی انجام داد. با وجود مشغله کاری بسیاری از خانم ها فرصت زمان کمی برای پخت و پز باقی می ماند. اما با روی کار آمدن دستگاه های سرخ کن دیگر نگران آشپزی سریع و راحت نباشید.

با ظهور وسایل برقی آشپزخانه هم فرایند کاری خانم ها در آشپزخانه سریع تر شده و هم صرفه جویی صورت می‌گیرد. ایستادن در مقابل اجاق گاز و پخت و پز کار سختی می باشد. سرخ کن به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرفته نسل جدید است که در آشپزخانه های مدرن امروزی جای می گیرد. قبل از خرید بایستی در رابطه با مشخصات، مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن آشنایی پیدا کنید.

سرخ کن دستگاه پیشرفته ای است که برای غذاهای مخصوص سرخ کردن طراحی می شود. این دستگاه برای فرایند سرخ کردن در دسترس قرار دارد. سرعت طبخ غذاهای سرخ کردنی با تنظیم حرارت این دستگاه به سرعت انجام می شود. لازم به ذکر است که این حرارت به راحتی قابل تنظیم خواهد بود. برند های بسیار زیادی از سرخ کن هم اکنون در بازار وجود دارد. تمامی سرخ کن ها مجهز به یک المنت گرم کننده می باشند. این دستگاه خود از قطعات مختلفی تشکیل می شود که در کنار یکدیگر فرایند سرخ کردن را طی می کنند. اما مدل های نسل جدید تایمرهایی دارند که با کمک آن فرآیند تنظیم صورت می‌گیرد. همچنین در مواقع حساس نظیر پایان سرخ کردن آژیر های هشدار دهنده به شما پایان این فرآیند را اطلاع می دهند.

معایب سرخ کن بدون روغن
معایب سرخ کن بدون روغن

معایب سرخ کن بدون روغن

روی کار آمدن دستگاههایی چون سرخ کن به سبب تسهیل فرایند پخت و پز است. از طرفی بسیاری از خانم های شاغل زمان کافی برای غذا درست کردن ندارند. سرخ کن ها نیز دستگاه های نسل جدیدی هستند که پخت و پز را به سرعت انجام میدهند: از این رو این دستگاه محبوبیت پیدا کرده است. برای تولید هر یک از این دستگاهها نظیر سرخ کن با تکنولوژی هایی به کار میرود.

نکته مهم این است که تمامی دستگاه های کاربردی نظیر همین سرخ کن ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند. این تکنولوژی مدرن ممکن است معایبی نیز داشته باشد. از این رو توصیه می‌شود قبل از خرید هر محصولی به ویژه سرخ کن ها در رابطه با مزایا، مشخصات و حتی معایب سرخ کن بدون روغن اطلاعاتی کسب کنید.

  • مهمترین مسئله ای که در زمینه معایب این دستگاه مورد توجه قرار می‌گیرد گران بودن آن است. قطعاً می دانید که پخت و پز با استفاده از این دستگاه به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود. چرا که شما با یک دستگاه بدون روغن چند منظوره سر و کار دارید. اما این قیمت بالا مهمترین عاملی است که باعث صرفه نظر شدن از خرید بسیاری از افراد خواهد شد.
  • معمولاً بسیاری از خانواده های ایرانی پر جمعیت هستند از این رو باید گفت که این دستگاه برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست. البته که سرخ کن ها خود در ظرفیت های بزرگ، کوچک و متوسط طراحی شده است. معمولاً سرخ‌کن هایی با ظرفیت بزرگ نیز در بازار وجود دارند. این سرخ کن ها بیشتر مناسب فضاهایی چون تهیه غذا، رستوران و غیره هستند.
  • کابل برق این دستگاه کوتاه است. سرخ کن های بدون روغن دارای کابل برق کوتاهی هستند که حتماً باید در نزدیکی یک پریز قرار بگیرند. به دلیل فضای محدود امکان استفاده از سرخ کن در نزدیکی پریز گاهی وجود ندارد.
معایب سرخ کن بدون روغن
معایب سرخ کن بدون روغن

چگونگی عملکرد سرخ کن بدون روغن

امروزه وسایل آشپزخانه بسیار مدرنی در بازار وجود دارد. سرخ کن ها نمونه‌ای از پیشرفته ترین تجهیزات آشپزخانه هستند که مدلهای بدون روغن آنها محبوبیت پیدا کرده اند. و از مهم ترین این مدل ها سرخ کن سیلور کرست است.  مزایا، مشخصات و عملکرد سرخ کن باعث افزایش سطح فروش آن شده است. اما بد نیست قبل از خرید به معایب سرخ کن بدون روغن نیز توجه داشته باشید. سرخ کن های بدون روغن همانگونه که از نام آنها پیداست بدون روغن فرایند سرخ کردن را انجام میدهند. البته این نامگذاری بدین معنا نیست که برای سرخ کردن غذا توسط این دستگاه از هیچ روغنی استفاده نمیکنند.

بلکه اندکی روغن در حد مالیدن آن به کف دستگاه استفاده می شود. فرایند سرخ کردن در این دستگاه توسط فن و حتی مکانیسم های گرمایشی صورت می گیرد. این دستگاه پیشرفته مشابه اجاق همرفتی کار می کند. زمانی که هوای گرم داخل دستگاه شدت پیدا کرد، اطراف سبد یا سینی پخت و پز داغ می شود.

با فرآیند چرخش آن غذا به صورت یکسره و کامل در تمام قسمت دستگاه سرخ می گردد. فن و مکانیسم گرمایشی این سرخ کن ها بدون هیچ روغنی هوای داغ را در اطراف سبد یا سینی حاکم می کند. این هوا به صورت متمرکز در تمام محیط پخش میشود. حرکت سریع دستگاه و چرخش هوای داغ در داخل آن باعث ایجاد جریان همرفتی شده و فرآیند طبخ صورت می گیرد. با کمک گرما فرآیند پخت کوتاهتر میشود اما مزیت مهمی که این دستگاه دارد. پختن تمامی قسمت غذا به صورت کامل و یکسان است. زمانی که گرما حاکم باشد کل قسمت غذا را در بر گرفته و باعث پخت یک جای تمامی قسمت ها می شود. روش کار سرخ کن ها اگرچه در مدل های به روز بدون روغن توسط هوای داغ است اما می‌تواند در برند های مختلف کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

2 دیدگاه در معایب سرخ کن بدون روغن

  1. رضا سپید says:

    معایب سرخ کن‌های بدون روغن، عمدتاً در کم‌بودن طعم و عدم دستبری‌پذیری آنها جایداد می‌کند. اصلی‌ترین مشکل این سرخ کن‌ها، غذاها را کمتر خوشمزه و شیرین می‌کنند. بنابراین، در استفاده از آنها باید به این نکته توجه کرد و در صورت نیاز از روغن در استخوان غذا استفاده کرد.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    محصولات پر فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم